Hur många deltagare kommer lägret att ha?
Till 2011 års läger var det 64 ungdomar anmälda. Till år 2012 års läger var det 154 ungdomar anmälda. 2013 var det 175 spelare anmälda. 2014 var det 305 anmälda, 2015 var det 301 anmälda, 2016 var det 370 anmälda, 2017 var det 374 anmälda. Sommaren (2023) som gick var det 352 spelare anmälda.
Hur mycket kostar det?
Lägret kommer att kosta 2090 kronor för daglägrena och 3 490 kronor för övernattningslägret. I detta pris ingår, utöver lägeraktiviteterna, även mat under lägerdagarna samt ett träningskit (shorts+t-shirt+strumpor värde 600kr), en gruppbild digitalt (möjlighet att beställa både enskild som gruppbild + mycket mer.
Kids camp kostar 1390 kr och inkluderar ovanstående (dock ej strumpor/shorts).
Mat?
Under daglägrena kommer det att serveras lunch och mellanmål. På Kids camp serveras det lunch och frukt.
För övernattningsdeltagarna serveras det frukost, lunch, mellanmål, middag samt kvällsmacka.
Under vilka dagar pågår lägret?
Dagläger v.25, v.26 v.32, övernattningsläger v26, samt Kidscamp v.26. Samt ungdomsproffsläger v.32.
Daglägret v.25, v.26 , v.32 kommer att pågå mellan måndagen till torsdagen. Under lägerdagarna kommer verksamheten vara mellan 8:00-16:10.
Övernattningslägret v.26 börjar med inkvartering på polhemskolan kl 16:00 på söndagen slutar vid ca 16:00 tiden på fredagen.
Kidscamp-lägret börjar vecka 26 på måndagen med start 08:00 i Lunds idrottshall och slutar torsdagen kl 16:00.
Vad kommer lägret att innehålla?
Främst innebandy så klart, alla spelare garanteras minst tre timmar innebandy per dag. Utöver innebandyn kommer bl.a. fotboll, beachplansaktiviteter, mörkerbandy, såpabandy, ballbouncer, bad på Källbybadet och fysträning uppta dagarna. Vi kommer även att ägna oss åt diverse alternativa sporter.
Kids camp kommer innehålla ovanstående dock ej mörkerbandy. Troligen mindre antal timmar innebandy per dag.
Undantaget sker för övernattningsdeltagarna som under en dag kommer åka över till Köpenhamn för att åka till Tivoli. Spela mixmatcher med spelare från IBK Lunds seniorlag. Vidare även windsurfing på Lomma beach, äventyrsbad Högevall + mycket annat.
Packlista inför övernattningslägret:
- Luftmadrass
- Sovsäck
- Kudde
- Hänglås till skåp på Polhemskolan. För att låsa in värdesaker.
- Necessär, (tandborste, tandkräm, tvål, schampoo mm)
- Kläder, (underkläder, strumpor, träningskläder (3 set inkluderat t-shirt, shorts & strumpor), badkläder,vardagskläder)
- Idrottsskor för inomhus som utomhus bruk
- Handduk
- Innebandyutrustning (inkluderar målvaktsutrustning för målvakter)
- + fickpengar för småinköp samt för köpenhamnsvistelsen (resa & inträde ingår till tivoli. Frukost tidigare på skolan + en matig baguette under resan ingår. Sedan får de betala mat själv på Tivolit. Åkband ingår EJ, man kan förbeställa detta vid anmälningsregistrering (till ett billigare pris). På tivoli kan man handla med svenska kronor, men danska kronor funkar såklart bättre.
Är det möjligt att lämna sitt barn redan vid 07:40 på morgnarna?
Ja, lägeraktiviteterna börjar inte förrän efter kl. 8, men det fungerar bra att komma dit lite innan. (Detta gäller endast daglägret & Kids camp)
Till vilka vänder sig lägret?
Till alla pojkar och flickor födda 2008 till 2015. Kids camp är för de som är födda 2015-2017. Erfarenhet av innebandyspelande sen tidigare är inget krav.
Övrigt
Deltagaren ansvarar för sin egen försäkring. Licensierade spelare har via Folksam. Avbokningar efter att Lundalägret har gjort sina beställningar (merparten görs i mitten på april, en del kompletteras i början på maj för v.25 & v.26 och i början på juli för v.32) debiteras man med 1000 kr (dagläger), 1500 kr (övernattningsläger) och 650 kr (Kids camp) i administrativa avgifter vid uppvisande av läkarintyg. Annars betalar man hela avgiften.
För avbokningar innan Lundalägret gjort sina beställningar dras alltid en administrationsavgift på 500 kr.